Powered By Blogger

Thursday, September 18, 2008

raya oh raya


Assalamualaikum... biasanyer persiapan raya telah pon mula dari sebelum ramadan, sememangnyer orang Malaysia sungguh bersemangat bersedia dari awal... step ahead kata jawanyer.. kenapalah raya yang dikejar.. sebenarnyer bukannyer penting sngt pon persiapan bagai nih... tapi memandangkan tradisi yang sejak turun temurun di perturunkan kepada generasi demi generasi kita sampailah sekarang kita ikuti dan praktikkan dengan jayanyer & lebih stategik... uhuhuhu..


Cimo pon apalah kurangnyer suka sangat lihat gelagat orang tungkus lumus siap sedia tuk raya... kekadang suka pegi ke bandar cuma nak tengok gelagat orang ramai yang bersemangat membeli belah, angkat barang, tawar menawar, tunggang tebalik, traffik jam, jalan sesak, orang hilang anak, xlupa juga sampai ada glagat org yang xberapa nak puasa pon join sekali... bersederhana sajalah akan berhari raya... yang pentingkan kita bermaafan & bermesra bersama ahli keluarga saudara mara tersayang.. xelok membazir.. kan?


Alkisah ramadan penuhilah dengan sebaiknyer, bukannyer kita pasti akan jumpa kembali bulan mulia nih selamanyer... risau sekiranyer amalan yang sepatutnyer kita buat kita sia2kan dengan persiapan yang xsepatutnyer & hanya membuatkan kita rugi & menyesal bila berhadapan dengan pencipta kita akhir nanti...


Renung2kan & selamat beramal! uhuhu...


Wassalam...

No comments: